tisdag 28 december 2010

Wake up the town... and River...

Jag har använt min Philips Wake-up Light, som jag fått hem att testa i ca en månad och jag är mycket nöjd med den. Precis som invånarna i Longyearbyen på Svalbard har jag vaknat till ett underbart ljus (och ljud) från innovationen från Philips.



Det jag gillar med Philips Wake-up Light är att jag upplever en stor skillnad när det gäller själva uppvaknandet. Av en vanlig väckarklocka rycker jag alltid till och nästan hoppar ur sängen, vilket jag upplever som en stressig start på dagen. Philips Wake-up Light börjar sprida sitt ljus 30 minuter innan du satt den på den egentligen "alarmtiden", vilket gör att man vaknar mjukt och behagligt.

Vissa dagar vaknar jag av bara ljuset och andra dagar behöver jag en extra push av det ljudet jag valt till som sätter igång på slutet av "processen" innan alarmtiden. Jag har för säkerhets skull ställt min mobil ca 10 minuter efter ifall jag inte skulle vakna av ljuset, men jag har vaknat varje morgon utan problem. Så mobilens alarm har jag egentligen inte behövt.

Vissa dagar har jag upplevt stor skillnad vad gäller min känsla på morgonen, då jag kännt mig utvilad och mer harmonisk, med andra har jag kännt mig tröttare. Om det är något som Philips Wake-up Light inte kan hjälpa mig med så är det att lägga sig i rätt tid. Det ansvaret ligger helt och hållet på mig själv och det är något jag ska bli bättre på 2011.

Läs mer om produkten här >>

Inga kommentarer: