tisdag 7 december 2010

Tur att jag har bra kollegor när tiden inte räcker till

Jag ställer nästan aldrig in mina klasser, men när det väl händer beror det oftast på att jag måste hinna ikapp med andra saker. Idag är en sådan dag. Jag hinner helt enkelt inte jobba, ha två klasser och fixa med diverse saker idag. Så en klass fick ryka och det blev tyvärr min tisdagscykel. Senare ikväll kör jag IndoorWalking på Backaplan och eftersom den börjar 19.00 har jag god tid på mig att hinna klart. Jag hade inte kunnat vara ledig från cykelklassen om jag inte hade haft så fantastiska kollegor som ställer upp och hjälper en när det krisar. Trots denna tidiga timme har jag fått flera positiva svar.

Först ut var Therese, min duktiga kollega i Utvecklingsteamet, som mer än gärna ville hjälpa mig trots tight om tid till hennes egen MMA-träning. Jag vet att mina deltagare kommer få träna för en otroligt kompetent, inspirerande och bra instruktör. Det har skrivits en del i bloggvärlden om att det krävs att man armbågar sig fram för att komma någonstans inom träningsbranschen. I den "vardagliga verksamheten" hos Sportlife märks inte detta av alls. Jag tycker snarare det känns som att man jobbar som ett team och att man hjälper varandra. Jag tror att man kan komma långt på ödmjukhet, även om det säkert tar längre tid. Så jag är evigt tacksam till alla de kollegor som kan tänka sig att ställa upp och hjälpa med så kort varsel.

Dagens guldstjärna går således till Therese Popristov som hjälper mig idag!

2 kommentarer:

Sara Hänninen sa...

Jag vill åxå ha en stjärna! För att jag verkligen underlättade för dig vid namnbytet ;P

River sa...

Sara - Du kan få en stjärna för att jag var tvungen att ringa upp dig igen (vi nämner inte anledningen). Fick ju iaf äran att prata med dig igen :P.