lördag 4 december 2010

Sportlife Backaplan

När jag var ny som instruktör började jag med att ha en fast lunchklass under en sommar på Sportlife Backaplan. Varannan gång blev klassen inställd. Det måste ha satt lite spår i mitt mentala, för efter det har jag haft lite svårt för Backaplan. Sedan jag börjat med IndoorWalking har denna mentala känsla successivt bytts ut och nu gillar jag verkligen att ha klass på Sportlife Backaplan. Deltagarna är superhärliga och det är grymt och högt ljud från högtalarna som fyller salen. Dessutom står Sportlifes grymmaste receptionist där och tar emot mig och medlemmarna med sprudlande glädje.

Sportlife har många bra receptionister, men Berna på Sportlife Backaplan är härmed utsedd av mig till Sportlifes grymmaste receptionist.

Instruktörer, pass och lokaler i all ära. Men det första medlemmen möter är receptionisten!

I veckan har jag haft tre trevliga besök på Sportlife Backaplan och jag är glad att jag fick låna Eyals lördagsklass idag.


Efter 120 min cykling (råkade visst vara med på den praktiska delen av cykelkvartalen) skrek kroppen på olika sätt. Berna slängde ihop en härlig äppelpaj till proteindrink. Ingredienserna var vanilj/kanelproteinpulver, mixat äpple och havregryn.

Trots nästan 14 timmars sömn ligger jag nerbäddad i sängen med en irriterad nacke och trött sinne. Om ett tag ska jag möta upp mina fina vänner Mats och Linda. Och favoritungen Dankooo såklart. Vi ska låna jobbets varmvattensbassäng några timmar.

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Jonas sa...

I andra änden av receptionistskalan lär du hitta de trötta kvinnorna på exclusive..

Frida sa...

Ja Berna är verkligen bäst. Jag skulle gärna vilja att hennes chef också får reda på de. Finns ingen som henne. vet du vem jag kan säga till?

River sa...

Jonas - Är dom trötta där? Det har jag inte märkt av... Fast å andra sidan brukar jag vara där mitt på dagen och då är väl de flesta pigga och glada :)

Frida - Jag tycker du ska säga det till deras chef Linda (brukar stå i repan ibland och har lite lockigt/krulligt hår. Skicka annars ett mail till info.backaplan@sportlife.se, så får både Linda och Berna det direkt :)

Sara sa...

Jag håller med dig, Berna är en GRYM kollega och glädjespridare =)

River sa...

Sara - Visst är hon, det är du också :). Syns vi på Combaten imorgon?

Sara sa...

Tack ska du ha... självklart syns vi på Combaten =)