torsdag 9 december 2010

RPM49 - take a breath!

När jag blev instruktör för några år sedan hade jag nog ingen aning om vilken tid jag skulle lägga ner på det här som jag gör idag. Ikväll har jag som sagt varit på Sportlife Backaplan i tre timmar och lyssnat till en föreläsning om coaching och kontraster, något som jag tycker är riktigt roligt. En klass utan kontraster blir enligt mig lätt platt och tråkig. Kontrasterna kan såklart se ut på massor av olika sätt och vi alla är olika och "går igång" på olika kontraster.

Ett gäng som gillar kontraster är Les Mills och passande nog låg nya RPM49 på hallmattan när jag klev in genom dörren. Jag beställde kitet i förrgår, så leveransen var riktigt vass. Kan bero på att RPM49 är en RIKTIGT vass release. Jag har nu kollat igenom det mesta på DVD:n och jag älskar låt nummer tre, som känns igen från en tidigare BodyCombatrelease. Det kan mycket väl vara den bästa trea sedan RPM41.





Det ska bli såå kul att instruera denna låt när vårschemat sätter igång. För jag kommer inte hinna ha någon RPM innan pga av resor till London och Gällivare. Under julen ska jag plugga koreografi så att den sitter i ryggmärgen redan från början.
Vill du träna RPM för mig är du välkommen till Sportlife City Domkyrkan kl 10.30 på lördagarna from vårschemat. Bara höra av dig så bokar jag dig som min gäst...

2 kommentarer:

soffan sa...

Jag ska köra den för första gången på måndag, så det blir att öva i helgen :) . Och ja, det är en RIKTIGT bra release!

Katarina sa...

Landade hemma för en stund sedan, efter kvartal idag. Wow, jag är knockad! Jag, som är lite lätt skeptisk till RPM, duvet.. är helt KNOCKAD. Jäklar, vad Katarina gillade detta!! (Vad hände?!?)

Som av en händelse råkade jag också bli med en fast klass i vår, den bara kom flygande i min riktning o jag tackade ja. Känns helt ok. =)