torsdag 2 december 2010

PoWorkout och Kettlebellintervaller

När andra började korsa Drottningtorget kors och tvärs hade jag just gjort klart mitt jobb på Kundservice. Trots för lite sömn var jag laddad att gå direkt för Sportlife Exclusive för ett träningspass. Det jag visste var att jag skulle träna lite axlar eftersom det är hemläxan från kirporaktorn.

Om man vill ha gymmet lite för sig själv är visst 8.45 en bra tid att vara där. Jag började med att värma upp 5 min på crosstrainern.

Precis som förra veckan när jag var här och styrketränade blev det en serie Kettlebellintervaller. 1 min jobb, 1 min vila. Varierade olika swingar, clean & press, utfall på bosuboll, knäböj m.m.

5 min fokus på rotatur cuff och sedan premiärtränade jag två program PoWorkout (en iPhoneapp). Jag har nämligen antagit en utmaning. Utmaningen innebär att jag ska träna några av PoWorkouts programmen i veckan, under hela december månad. Idag tränade jag "Stabil mitt" och "Muskulös mage". Det är Carolin som skriver bloggen www.gymglam.se , som är en av skaparna till appen. Skriver mer om den senare.

Nu blir det 7 timmar Feelgoodjobb, följt av julbord med Kundservicekollegorna.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Grym du e=) / Fröken abraham