tisdag 7 december 2010

PoWorkout-utmaning

Jag har blivit utmanad av Caroline Nilsson, som är en av skaparna bakom träningsappen PoWorkout som finns till iPhone. Utmaningen består av att jag under december månad ska träna några program varje vecka. Hittills har det gått bra och jag har lagt in träningsprogrammen i samband med annan träning. Det jag gillar med övningarna är att allt görs med egen kroppsvikt och att det fungerar att träna var man än befinner sig. Idag körde jag igenom "Stark rygg" innan mitt IndoorWalkingpass.

Jag har haft en lagom träningsvärk i två dagar nu efter att ha kört "Explosiv styrka" och "Formad rumpa". Vissa av programmens namn skvallrar om att målgruppen är tjejer som vill träna mage-rumpa-lår, men tittar man igenom övningarna så finns det massor av funktionella övningar man kan inspireras av. Kanske inte så mycket nytt, men det jag hittills gillar med PoWorkout är att appen håller koll på hur många repetitioner jag ska göra och när jag är klar. Och att den påminner en vad man kan träna för övningar. Jag bestämmer nivå - sedan är det bara att träna efter instruktionerna.

Jag hoppas att framtida uppdateringar (?) kommer innehålla mer program för överkroppen.

Idag fick jag ett bud från Gatorade som hejade på med lite sportdryck under decembers PoWorkout-utmaning. Jag drack smaken "orange" under IndoorWalkingpasset och jag tyckte att smaken var fräsch och god.

2 kommentarer:

GymGlam/Caroline Nilsson sa...

Bra tränat, intressant att höra vad du tycker också. Det stämmer att vi har tjejer som huvudsaklig målgrupp, men vi har nu breddat den och i framtiden är målgruppen killar och tjejer, vi har nämligen fått väldigt bra feedback från just män som tränar med appen, vi har helt enkelt aningen trångsynta, även om det är bra att ha en klar målgrupp i tankarna vid produktutveckling. Det är alltså fler killar som tränar med appen än vi räknat med, något som vi såklart tycker är roligt och är tacksamma för att vi inte gjorde den rosa, haha.. Träningsprogrammen Helkroppsmix, Elegant Hållning & Stabil Mitt tränar även armarna, även om det inte blir samma typ av armträning som att pumpa hantlar i gymmet så räcker det för många. Men, vem vet, kanske kommer det fler PoWorkout? Kanske med redskap också :o) Heja dig!

River sa...

Caroline - bra tränat tack vare en bra app :). Ser fram emot framtida uppdateringar, som det sannerligen låter som att ni har på gång. Kul att appen även lockar killar. Jag ska träna på med den, även efter december :).