onsdag 22 december 2010

Julefrid?

Knappast.

De senaste dagarnas resande har varit sjukt tärande och jag känner mig som ett vrak där jag sitter på Bodens station och väntar på tåget mot Gällivare. Jag skulle ha varit i Gällivare innan 13.00 och nu ser det ut som om jag kommer fram vid 20.00.

Nu vill jag verkligen bara komma fram. Jag Hoppas på att få tillbaka pengar på SJs resegaranti så det är inte pengarna jag är irriterad över utan tiden. Pga av flygkaoset i London blev den här resan framflyttad ett dygn och nu när jag missar nästan en hel dag (vaken tid) känns det jävligt surt eftersom jag åker redan på måndag.

Resans bästa var ändå när någon av personalen ombord sa något i stil med detta i högtalarna: "jag ber om ursäkt å företagets vägnar... Jag skäms... Hata inte personalen utan hata företaget...". Det gick inte att ta miste på hur less han var på sin arbetsgivare. Och jag förstår han.



Apropå jul. Min familj kommer få varsin julklapp och även min favoritpolare Danko. Självklart ska han ha ett par sjukt snygga nikesneakers från London. Han kommer vara coolaste ungen i hela Biskop när han virvlar runt och gör hyss :)...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: