tisdag 14 december 2010

En arbetsdag kvar...

På vår (Feelgood Lilla Bommen) har vi en yta nere i gymavdelningen som passar perfekt för cirkelträning. Jag var rätt omotiverad under morgonen och visste inte riktigt vilka övningar jag skulle välja. Jag tänkte mest på att jag bara ville vara hemma och sova i min säng. Och då kom jag på det.

Denna veckas fokus skulle vara övningar som de kunde träna själv i sitt eget hem. På deras egen matta. Därav var tre av cirkelns sju stationer på "matta". Övriga övningar hade vi viktskivor eller egen kroppsvikt (i hemmet har vi en tung bok eller liknande). Funktionellt och trevligt för hela kroppen. Flera av övningarna var inspirerade från Caroline Nilssons PoWorkout.

Idag var det med en kvinna som i vanliga fall går på Vattenträningen pga av viss problemaktik med ryggen, men hon klarade passet jättebra och verkade så nöjd efteråt. Det värmde ända in i själen att se.

Nu ska jag jobba vidare lite här innan det är dags att åka till nästa fantastiska ställe och inspirera och motivera deltagarna att utmana sig själv efter sina egna förutsättningar. Det är iaf alltid det som jag bland annat har som mål med mina klasser. Ikväll kör jag min sista tisdagscykel för i år och det gör jag med ett specialpass. En lycklig vinnare kommer också gå hem med en liten goodiebag som jag har fixat ihop efter mina besök på Svenska Mässan i helgen.

Imorgon åker jag till London! Det ska bli så nice och jag är sååå värd en semester.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: