fredag 24 december 2010

Hemmaträning på julafton

Förra året tränade jag ett styrkepass i gott sällskap på Sportlife Kungsbacka. Min lösa plan igår var att jag skulle valla skidorna och sticka ut på en skidtur, men temperaturen visar 17 minus och det tycker jag är lite i kallaste laget för att det ska bli en behaglig skidtur.

Istället bytte jag om till träningskläder och körde igång ett pass här hemma i gästrummet. Eftersom jag är med i PoWorkouts utmaning så var det inte mer än rätt att jag tränade hela 3 (!) program (stark rygg, platt mage och fast rumpa). För att komplettera det med lite mer lånade jag brorsans hantel och körde bicepscurl, kickbacks och tricepspress ovanför huvudet samt lite djupa/breda knäböj med hantel. Förövrigt använder han aldrig den hanteln så jag ska "låna" med den till Göteborg och komplettera mitt hemmagym som idag består av en Kettlebell, en yogamatta och en pilatesboll.

2 kommentarer:

Suzan sa...

nice! bra jobbat!!!

River sa...

tack för peppet :) god jul!