onsdag 8 december 2010

Fly with me

Jag sitter här med onda ben uppslängda på divanen och lyssnar på soft och lugn"drog-musik". Sån musik som jag kan tänka mig passar om man är sugen att trycka i sig något som gör en lugn på konstgjord väg. Som alltid försöker jag hitta ett användningsområde för låtar jag lyssnar på till något av mina pass (ja, jag är arbetsskadad) och användningsområdena är en flummig och väldigt soft uppvärmning, eller nedvarvning och stretch. Musiken fyller lägenheten och värmeljusen sprider sitt sken och ger ro. Lågorna dansar mot de kritvita väggarna och för ett litet tag sedan fick jag ont ända in i ryggmärgen när Elins anhöriga var med i Efterlyst. Som så många undrar jag vart världen är på väg. Att sitta och klaga över träningsvärk känns rätt befängt när jag vet att Elins familj sitter där hemma och har ont ända in i själen av sorg och vrede.

1 kommentar: