torsdag 23 december 2010

Ett vinterparadis




Efter 28 timmar på ett tåg (inte okey!) var jag äntligen framme i Gällivare. Nostalgin överröser mig alltid när jag åker in genom Koskullskulle (min hemort en mil utanför Gällivare). Den här tiden är det som finast här. Snö i massor (dock fint plogade vägar!) ljusslingor i träd å buskar och ett lugn. Ett lugn som ibland kan göra mig "skogstokig", men som jag behöver nu mer än något annat. Jag ska verkligen ladda batterierna ordentligt dom här dagarna som jag är här.

Kanske byter jag om till mina träningskläder från Craft och ger mig ut på en skidtur imorgon om det inte är så kallt. Jag får se.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

soffan sa...

Ett riktigt winter wonderland :). God jul på sig Floden!!

Suzan sa...

mysigt!!!