måndag 6 december 2010

Andas in-andas ut-slappna av-knak

I förmiddags var jag på återbesök hos kiropraktorn och det var inte alls med samma nervositet som jag gick dit idag, som för en veckan sedan. Nu såg jag nästan fram emot besöket eftersom det inte alls var speciellt obehagligt att bli "knäckt" första gången. Jag ser detta som en investering i mig själv. Varför gå runt och ha ont och besvär?

Han utförde ungefär samma behandling med att "knäcka" lite, triggerpunktsbehandla och dagens nyhet var att jag fick akupuntur. Och det känns nästan som att det är större skillnad efter dagens behandling än efter den första. Med mig hem fick jag en ny stretchövning som jag ska lägga till de jag redan fått. Känns som mycket bra investerade pengar att gå dit och bli kvitt besvären.

Idag är det annars vilodag förutom att jag har panikstädat deluxe under några timmar, så att svetten rann längs ryggraden. När jag kommer hem från jobbet ska jag fortsätta och kanske kanske hinner jag klart sent i natt. Anledning är att jag tydligen ska ha lägenghetsvisning typ nu. Det känns nästan om ödet.

Inga kommentarer: