onsdag 3 november 2010

Mini Convention

Den här onsdagen urartade visst i tre av Sportlife Backaplans kvällsklasser. Just nu är jag så trött att jag knappt orkar skriva på tangenterna.

IndoorWalking45 för duktiga Therese P var min uppvärmning, BODYCOMBAT för Michael var huvudnumret och idag var det så jobbigt att jag ibland hade svårt att fokusera på att hänga med. Påvägen ut stog Malin och log sitt bredaste leende och tyckte att jag skulle haka med på hennes Zumba. Why not tänkte jag och trängde mig in bland alla tjejer och tanter (tanterna verkar gilla Zumba)

Jag har ju hittils gjort allt för att undvika hysterin kring den gruppträningsformen. Dans är INTE min grej och Zumba är dans. Ibland väldigt enkelt ibland klurigt värre. Jag fann rätt snabbt att min styrka i Zumba var det som inte kan klassas som dans, mer de "atletiska" stegen där man skulle springa fram och bak och vifta med starka armar ovanför huvudet, för att nämna ett exempel. Malin var precis så duktig som jag hört att hon är. Jag var bra trött när klassen var slut, men då hade jag ju kört 80 % på IndoorWalkingen och maxat på BODYCOMBATEN innan. Men visst infann sig små pulstoppar även i Zumba. Det jag dock inte förstår är all denna hysteri.

Är det någon som kan förklara hysterin kring Zumba för en som inte är intresserad av dans?

Just nu känner jag mig totalt utpumpad och kroppen skriker efter vila och sömn. Jag lyssnar och går och lägger mig. Godnatt.

Ps. På onsdagar tränas det BODYCOMBAT kl 18.20 på Sportlife Backaplan. Bara så att du vet. Ds.

1 kommentar:

emmaluu sa...

Jag är en av dom som brukar tycka att ex. dansaerobics och stepdance är kul men zumba förstår jag mig inte alls på.