tisdag 9 november 2010

Låst.

Jag gillar raggmunkar, stekt fläsk och lingonsylt. Min mage gillade dock inte att jag överdoserade raggmunkar från lunchrestaurangens servering, då den levt rövare och svullnat upp en storlek efter dess. Nu har den börjat lugna ner sig, men under cykelpasset och framför allt under BodyBalancepasset kändes det som att allt rördes om där inne. Mindre kul.

Idag har jag upplevt en ännu större låsning i ryggen/bröstryggen och förstår inte varför jag tar tag i problemen och bokar in mig till en kiropraktor. Jag har redan ställt en egen "diagnos"på problemen. Ett av mina ben är något kortare än det andra (efter alla benbrott på det benet), vilket ger en snedbelastning i bäcken, som leder upp i ryggen. Detta i kombination med dålig hållning när jag sitter framför datorn och att jag är enormt stel i både bröst och höfter bidrar säkert till problemen.

Idag klarade jag inte av att göra flera av övningarna på grund av detta, vilket stör mig enormt. Vad väntar jag på? Att det ska bli ett stort problem? Det kanske redan är ett stort problem? Nä, dags att boka tid hos Kiropraktik at Sportlife, där jag har fina 40 % rabatt.

Dags att sova för imorgon ska det yogas kl 07.00 inne i stan. Förra veckan valde jag en timme extra sömn, vilket var rätt kasst av mig. Imorgon får jag en ny chans att göra något bra innan mötet på jobbet.

4 kommentarer:

Tove sa...

Hoppas du väntat färdigt och bokat den där tiden hos nämnda kiropraktik! Har själv varit där och kan intyga att de (Johan) kan göra underverk med axel, olika långa ben, låsningar i nacke och bröstrygg, framåttippat bäcken ...

Tack förresten för ett svettigt, intensivt och bra pass ikväll!

/Hon med ryggproblem och nack- och huvudvärk (förutom ovanstående krämpor) haha

Träningsglädje sa...

har du bokat nu????

Jag är också en av dem med problem. Jag känner mig som en tant!!! Du vill INTE bli en gubbe emil!!!!

Suzan sa...

lycka till m yogan!!

Suzan sa...

lycka till m yogan!!