tisdag 2 november 2010

Lång men trevlig arbetsdag: 07.15-21.00

Det har varit en lång tisdag gott folk. Först jobb från 07.15-15.45, klass 17.10-18.10 och sedan utvecklingsträff 19.00-21.00. Men en bra tisdag.

På jobbet fick jag känna på hur varierade arbetsuppgifter jag har. Det är såklart fortfarande mycket nytt som ska in i mitt huvud. Och det är med något tungt huvud som jag lämnade arbetsplatsen tidigare idag. Men när jag kommer till Sportlife Domkyrkan för att instruera min Cykel60 blev jag piggare än piggast. Bara sådär.

Jag kommer ihåg att utbildaren på min första cykelutbildning ville att vi skulle komma på ett mål med vårt instruerande. Jag minns rätt väl att jag pratade om att "mitt mål är att deltagarna skall komma tillbaka till mitt pass". Idag var det flera som tyckte att jag borde skaffa mig fler fasta klasser. Detta tillsammans med att jag vet att vissa byter skift, flexar ut tidigare eller bokar av möten för att kunna vara med på tisdagsklassen gör mitt instruktörshjärta alldeles varmt. Nästa vecka ska de få ta del av ett nytt passupplägg. Är dom inte värda det? Söndagsgänget i IndoorWalking får köra samma igen, men dom kör jag ju med bara varanann vecka, så de tröttnar ju inte lika snabbt.

Avslutade jobbdagen med ett besök på klubb Backaplan och en utvecklingsträff. Känner att jag börjar få bra rutin på dom nu och det var ett bra pass jag fick titta på och analysera ikväll. Jag var nöjd och hoppas att min kollega kände att styrkorna lyfte henne mer som instruktör och att utvecklingsmöjligheterna sporrar och motiverar till att bli ännu bättre.

På väg hem kände jag mig nöjd, men ändå kunde jag inte undgå att fundera på om jag är rätt person att syssla med sånt här. Jag borde kanske bromsa mer och återgå till mitt målet med att ha återvändande deltagare. Eller så lyssnar jag till det förtroendet jag fått och kör på.

Nu är det hög tid att sova för imorgon ska det yogas. Om 6 timmar och 45 minuter närmare bestämt.

Inga kommentarer: