tisdag 23 november 2010

Insane, INSANE!

Målet är att jag ska sova innan 21.00 måste nog omarbetas till att jag ska sträcka ut och landa i sängen innan 21.30. Så det får bli en expressbloggning just nu.

Påväg hem från gymmet uppdaterade jag min Facebookstatus med dessa rader: "Insane-expressen har kört över mig. Är lite rädd att jag skrämde livet ur vissa av Evas deltagare. Kände inte igen mig själv. Snacka om att ryckas med. Frågan om "hardstyle" och tung trance är hälsosamt? ;)"

När de där 30 minuterna var slut hade jag inte mycket kvar att ge. Snacka om att börja lugnt med en superharmonisk och mysig start och sedan bara öka öka öka mot toppen, mot röd zon. Musikens driv blev bara starkare och starkare och jag kom på mig själv att ryckas med lite föör mycket. Vissa av Cykel30deltagarna verkade ryckas med i drivet, medan några andra såg helt vettskrämda ut. Körde jag för hårt? Var musiken för hård? Jag kör exakt samma upplägg imorgon också.

Utmaningen för mig har varit att välja snäppet "tyngre" och "mörkare" musik än vad jag brukar och låta den "ta över" vissa delar ur mitt instruerande.

Lite mer av denna varan:

"Psykedelisk trance, även psytrance, är en variant av musikgenren trance med en ofta hårdare baslinje och diverse psykedeliska ljud och melodier. Genren ligger mycket nära goatrance. Man lyssnar oftast på dessa två musikgenrer på ravefester. "

"Hardstyle (uttal: [ˈhɑɹdstaɪl]) är en musikgenre inom elektronisk dansmusik som uppstod runt 1999. Den är sprungen ur hardcore techno och gabber under inflytande av bland annat hardtrance med syfte att vara långsammare och mer dansvänlig."

Hur gick min Cykel60 då? Jotack, mycket bättre än förra veckan och det påpekade även några av mina fantastiska stammisar som dyker upp vecka efter vecka. Vad som var bättre kunde de riktigt inte sätta fingret på, men även jag fick den känslan att det var bättre idag. Insane-expressen har verkligen kört över mig idag. All heder till mina kollegor som instruerar tre pass per dag. Jag känner mig helt uttömd. Men glad för att jag får jobba med detta, det är jag verkligen. Avslutar med ett facebookstatuscitat från en kollega la upp tidigare ikväll:

"Efter man kört igång passen igen efter 7v vila/rehab och stornjuter - då inser man vilket fantastiskt extrajobb man har - inspirera andra och dessutom med betalt - kan inte bli bättre =)"


Men den största frågan är kanske när Sussi Pe ska släppa skivstången och våga sig på att köra min Cykel60? Hon kör nämligen BodyPump väldigt strategiskt innan min Cykel, vilket är som upplagt för att dubblera.

2 kommentarer:

Suzan sa...

ses vi på fitnessfestivalen= )

River sa...

Suzan - KLART att vi gör. Det är ju både Les Millskvartaler OCH Sportlife Winter Challenge!