torsdag 11 november 2010

Fått ny lägenhet

Just nu har jag rätt bra flyt. Jag har under en tid sökt lägenheter på Boplats i områden som jag verkligen kunnat tänka mig att bo i. De flesta lägenheter har haft över tusen ansökningar, men så fick jag komma på visning förra veckan på en lägenhet relativt nära stan, men väldigt nära fina Skatås. Ett lugnt och trevligt område, på rätt sida älven. Idag ringde en man från det bostadsbolaget och sa att jag fick lägenheten om jag ville, eftersom jag var först på kö. Så på måndag är det jag som skriver på kontraktet. Det enda negativa med att lämna ön är att avståndet till några väldigt betydelsefulla personer blir längre, annars kommer jag inte sakna Hisingen desto mer. Och själva flyttandet också. Ser redan fram emot att flytta upp till tredje våningen utan hiss. ;)

Så den 1/1 får jag nycklarna till en för mig perfekt tvåa.

Men något trötta ben från dagens träning upplevde jag ett riktigt grymt lunchpass. Svetten rann och mjölksyran pumpade.

Efter jobbet ska jag på ett litet event för en butik som expanderar tillsammans med Rosa Dygnet-Maria. Det är min favorit bland BodyBalanceinstruktörer, tillika Sportlifekollega som är ägare av butiken , som bjudit in till D.N.A design and art på Vallgatan 22. Kolla gärna in ders hemsida där det också finns en webshop.

3 kommentarer:

Paula sa...

grattis till nya lägenhten :)

Sofie RW sa...

Kul! Grattis!

Motvallskärring sa...

ååå lyx du har sånr flyyyyyt... men du e värd det bruschan!!!