onsdag 10 november 2010

En bra start på dagen

Idag var det andra gången jag vaknade av ett strålande solsken från sängbordet tillsammans med lugna toner. Verkligen stor skillnad mot en vanlig, stressande alarmsignal. Jag ställer iphonen lite efter ifall jag inte skulle få för mig att vakna.

Jag klädde på mig och tog min packade träningaväska och gick i lugn och ro till bussen. Marginalen till morgonen prövning var så stor att jag unnade mig en god latte påvägen till gymmet.

Morgonens Yogaklass var riktigt bra, utmanande och svettig. Jag kände mig inte lika låst i ryggen och jag vågade till och med stå på huvudet med hjälp av stöd från armbågarna och min gamla IHM-vän som gav lite stöd åt benen. Efter en snabbdusch tog vi en frukost tillsammans med Anna, min gamla GöteborgsVarvskollega, som också ville starta dagen med lite JimYoga.


Att jag kände ett stilla lugn påväg till jobbet var en härlig känsla. Nu efter lunchen har jag bara ca 2,5 timme kvar av arbetsdagen. Onsdagens BodyCombatklass närmar sig...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: