tisdag 23 november 2010

Bloggborderline

Det är lite antingen eller med den här bloggen just nu. Som att ägaren till bloggen har lite svårt att bestämma sig för var i blogg-gränslandet han ska sätta ner sin fot. Blogga flera gånger per dag? Blogga en gång per dag? Blogga en gång i veckan? Ena dagen publiceras det fem inlägg och sedan kan det ta en vecka mellan inläggen. En sak är säker och det är att jag inte har övergett RIVER. Men precis som en författare eller journalist kan en bloggare få lite "skrivkramp" och det blandat med tidsbrist är väl anledningen till mina bloggsymptom.

Den här dagen jobbar jag verkligen med hälsa och träning från morgon till kväll och jag älskar det. Jag började dagen med att stå i receptionen och ta emot motionärer som skulle gå på sina Vattenträningspass och ta emot patienter som skulle träffa sjukgymnaster/läkare (fast då är det ju snarare sjukvård/rehab det handlar om), samt själv leda ett Cirkelträningspass i Feelgood Lilla Bommens gymavdelning. Det kom 12 st glada motionärer som ville vara med och träna varierat och funktionellt. Grymt roligt!

Som ni ser på bilden så har jag inte dragit fram speciellt mycket grejer till passet. Detta för att vi använder mycket egen kroppsvikt och tillvissdel även viktskivor (som inte syns på bilden). De där 45 minuterna drar alltid iväg så sjukt snabbt, men det måste vara för att jag tycker att det är så roligt att inspirera andra i sin träning?

Nu har jag knepat och knåpat lite på ett informationsblad som ska ut och snart är det dags för mig att gå vidare. Jag tar vägen förbi Kundservice för att hämta delar ut min uniform som jag behöver imorgon när jag ska jobba lite extra för att sedan landa på Sportlife City Domkyrkan och avsluta denna tisdag med att instruera Cykel60, följt av en insane Cykel30. Fullbokat så det står härliga till. Just nu älskar jag mitt instruktörsjobb, men igår kväll ville jag bara kasta in handduken, ge upp och sätta mig bland deltagarna och låta någon annan instruera passet.

Imorgon hämtar jag kraft och inspiration på Michaels BodyCombat. Det är dagens tips till er instruktörer. Träna för någon grym instruktör i någon annan träningsform som du själv inte instruerar i. Otroligt inspirerande och lärorikt. Och tungt. Jävligt tungt.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: