måndag 29 november 2010

Känner mig knäckt

Som jag skrev tidigare tog jag alltså tag i att boka in en kiropraktortid och idag har jag varit på första besöket. Kanske ett par månader försent, men bättre sent än aldrig va? Det var aldrig någon tvekan om att jag skulle besöka Johan på Kiropraktik at Sportlife med tanke på allt gott som flera kollegor pratat om honom och hans behandlingarna

Efter vi kort pratat om mina problem, efter hans koll och analys så var det dags för behandling. Lite knäckt blev jag i bröstryggen och nacken, men inte alls så mycket som jag trodde att besöket skulle handla om. Jag fick triggerpunktsbehandling och en liten stretchgenomgång och gick sedan nöjt därifrån med hemläxa i form av några stretchövningar för Trapezius, Levator scapulae och Pectoralis minor, samt en axelstyrkeövning som jag bör köra för att förbättra min hållning. Jag ser nästan fram emot återbesöket nästa måndag.

Eftersom Löplabbet bara ligger runt hörnet gick jag in och hälsade på Andréa och drog med henne på en lunch på Andrum.


Efter min 70 timmars arbetsvecka förra veckan är jag helt ärligt inte allt för sugen att starta igång en ny arbetsvecka. På måndagar jobbar jag alltid 13.45-20-45 (min enda kväll) och nu har jag min schemalagda lunch. Om en halvtimma är det jag som ska ner till receptionen och bemanna den hela kvällen.

Några av veckans höjdpunkter:
Måndag: Kiropraktorbesök (ja, det blev intressant!)
Tisdag: Mina klasser
Onsdag: Egenträning = BodyCombat på Sportlife Backaplan
Torsdag: Julbord med kundservicekollegorna
Fredag: GöteborgsVarvets jullunch och specialpass IndoorWalking
Lördag: Lånar jobbets pool med några vänner
Söndag: IndoorWalking och en lugn dag.

Ha en skön vecka och glöm inte tävla om en plats till Sportlife Winter Challenge. Det har kommit in flera tävlingsbidrag, men inte överdrivet många, så chansen är stor att platsen kan bli din! Se inlägget nedan för mer info.

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

linda sa...

En av höjdpunkterna du missade skriva:

-STORstäda så att mina bästa vänner kan komma och äta middag och chilla på lördag efter badandet.

:)

soffan sa...

Fanken vad gött, jag skulle också vilja bli lite knäckt :) .

River sa...

Linda - Jag gillar inte din humor just nu.

Soffan - Bara boka en tid, svårare än så var det faktiskt inte :) Ångrar att jag gått och haft besvär så länge...