onsdag 27 oktober 2010

Yoga som en tiger

... eller nått. Imorse har jag tränat yoga. Det har aldrig hänt att jag börjat en dag med yoga, men jag kände mig riktigt nöjd och harmonisk när jag lämnade gymmet för ett möte på jobbet.

Jag börjar alltid kl 9 på onsdagarna, så att starta upp dagen på det här sättet ska försöka bli en vana. Har du lust att haka på och sedan käka frukost efter det är det bara hojta till.

Jim, som ledde passet pratade bland annat om att det bara var slöseri på energi att bli arg på sig själv om man ute klarade av vissa övningar. Det blir ju inte lättare av frustration och spänningar. När jag tränar yoga eller bodybalance blir jag hela tiden påmind om mina fysiska svagheter, som aldrig och då menar jag verkligen aldrig syns när jag instruerar tex cykel eller indoorwalking. Men om sanningen ska fram är jag otroligt svag (alternativt är jag för tung) i vissa övningar, sjukt stel och orörlig i andra. Men det ska jag träna på.

Hur kul vore det om man kunde allt? Då har man ju inget nytt att lära sig.

Jag har visat den här bilden innan, men gör den igen för jag tycker att den passar bra till temat yoga. Besökarna på Sportlfe Exclusive blir påminda varje gång de kommer eller går från gymmet.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: