måndag 4 oktober 2010

Strömming till frukost

Inlägg med massor av bilder och text om det ROSA DYGNET kommer komma inom kort. Först måste jag bara slutföra dagens uppdrag. Igår när alla 60 cyklarna var flyttade, gymmet var städat och allt var bortfraktat, så var det stora projektet kvar - att ta sig hem. Jag tror att jag, Anders och Jim satt i fotöljerna på Exclusive i en timme och bara småsnackade. Spela roll om man är där 31 eller 32 timmar :).

När jag väl kom hem kände jag efter hur det kändes i kroppen och det var ingen rolig känsla. Träningsvärk efter diverse pass, trött i rygg och ben efter allt spring och jobb hela dygnet, mentalt trött efter press inför eventklasserna och alla fantastiska sociala möten med alla kollegor, vänner och bekanta. Sånt tar på krafterna.

Att sätta sig då och börja med en powerpoint till dagens presentation (ja, sista minuten igen!) kändes som ett omöjligt projekt, så jag valde att sova i 4 timmar och ta tag i presentationen kl 22.00 istället. Jobbade till typ 01.30 och kunde sedan lägga mig stolt med att den var klar och att jag skulle få sova minst 7 timmar. Konstigt nog hade jag svårt att somna. Men dygnsrytmen är ju lätt rubbad om man säger så.

Nu har jag ätit "frukost" som bestod av en låda strömming och mos, med lingonsylt och en iskall Celsius Ginger Ale. Kanske inte den perfekta morgonjuicen, men man tar väl vad man har? Pigg och glad blir man i alla fall.

Nästa uppdrag blir en lunchRPM på fantastiska Sportlife City Domkyrkan. Det är första gången som jag kör hela korren själv, så i skrivande nu sitter jag och tittar på dvdn. Jag säger som i låt nr sju. IT´S NOT OVER!

TACK TILL ALLA SOM GJORDE DEN ROSA HELGEN MÖJLIG. SPONSORER, VÄNNER, KOLLEGOR, BEKANTA OCH ALLA DELTAGARE SOM TRÄNADE EN TIMMA ELLER BARA FIKA. TACK!

4 kommentarer:

Linda sa...

Du ska ha ett stort TACK! :) Kanonbra helg!

Förstår att ni är lite slitna nu... Men sen blev det jättebra, just för att ni finns!

Peter Olausson sa...

Fan va gött att ni tog hand om cyklarna!

Jenni sa...

Cyklarna ja..hmm..med "lite" hjälp så...;)!!
Håller med Linda,en kanon bra helg!

soffan sa...

Nää Emil, strömming är inte frukost. Hur rubbad dygnsrytm man än har. :)