onsdag 20 oktober 2010

Sportlife Winter Challenge - Presentatörerna

Som jag skrivit om innan så arrangeras Sportlifes nya konvent den 12 december i samband med Fitnessfestivalen på Svenska Mässan i Göteborg. Dagen efter Les Mills stora decemberkvartal. Nu finns det presenterar vem konventpresentatörerna är och eftersom jag har bra koll på de flesta tänkte jag berätta lite mer om VARFÖR du också ska komma.

Dagens schema:

10.30 BODYPUMP® 76 - Pernilla Andersson & Kristin Andersson
Pernilla Andersson vet jag inte vem det är, men Kristin Andersson är en duktig Les Millstrainer. Hon är med i Les Mills Nordic Trainer Team och sprudlar alltid av positiv energi.

11.30 BODYCOMBAT® 46 - Sarah Galàn
Jag har aldrig tränat för Sarah, men tidigare ikväll beskrev Åsa Eriksson henne såhär på facebook "Grym! Les Millstränare från Köpenhamn. Startade upp BC i Danmark när det lanserades för tio år sedan. :)" Låter rätt lovande va? Kanske den klassen jag ser fram emot mest på hela schemat!

12.30 Kettlebells vs. Yoga - Pontus Wärnestål och Leon Martini
Den här klassen har jag faktiskt kört tidigare. Eller iaf en version av den för Pontus och Leon, som till vardags instruerar på Sportlife i Göteborg presenterade den på Rosa Dygnet. Riktigt skönt med yogans flow och explosiviteten och styrkan i kettlbellsen. Detta måste testas!

13.30 Full Contact Fitness - Henrik Olsson & Johan Pettersson Strömer
Både Henrik och Johan är trevliga och kompetenta kollegor till mig i Utvecklingsteamet på Sportlife här i Göteborg och båda är riktigt dukiga instruktörer. Förutom att instruera diverse box och Bodycombat, så vet jag att killarna sysslar en del med MMA. Jag har ingen aning om vad Full Contact Fitness innebär med det känns som att det kan bli hård och fysisk klass!

14.30 S-Core 26 - Anna-Maria Tedfeldt & Helena Cato
Även inspirerande Anna-Maria och Helena är kollegor till mig i Utvecklingsteamet. Anna-Maria är utbildad sjukgymnast och en av hjärnorna bakom Sportlifes S-Core och är en säker och duktig instruktör. Hon är även en av Sportlifes "gruppträningsbossar". Vill du finna inspiration till din coreträning är det här klassen för dig!

15.30 The Jump off - Michael Gamble & Susanna Persson
Vad jag förstår så skall det hoppas hopprep här. Har du gjort det på ett konvent tidigare?Michael blev snabbt känd för sina streetklasser på Sportlife och "Sussi Pe" har nog ingen missat? Hon hoppar runt på de flesta Sportlifeanläggningar och kickar ass i BodyCombat och lyfter tyngre än de flesta på BodyPumpen. Enligt mig en av Sportlifes bästa instruktörer! Jag antar att golvet kommer skaka under den här klassen!

16.30 Powerstrip® - Åsa Eriksson & Camilla Klemming

Förutom att jobba som trainer för Les Mills hittar man sjukt roliga och trevliga Åsa på Sportlifes huvudkontor varje dag. Utöver det reser hon Sverige runt och presenterar på olika konventet och lanserar sin egna Powerstrip. På Rosa Dygnet stängde instruktören dörren när vi var ett stort gäng som samlades utanför för att titta när det Powerstrippades. Vad är det egentligen? Läs mer på Åsas
egna hemsida. Jag vet inte vem Camilla är, men hon måste vara grym om hon får dela scenen med fröken Eriksson. Kolla in när Åsa klappar igång hela globen under Super Saturday tillsammans med Mr BodyJam himself.




17.30 Zumba goes Afro Power Dance - Sara Hänninen & Sofia Heydeck
Sara är även hon en inspirerande kollega i Utvecklingsteamet, som har stenkoll på MRL, Zumba och Afro. Här bjuder hon på en fusion mellan Zumba och Afro tillsammans med den alltid så glada Sofia Heydeck. Vi möts alltid i personalrummet på tisdagarna och den tjejen har energi! Om man gillar att skaka rumpa och träna samtidigt är det här klassen för dig!


http://www.winterchallenge.se/

Träningshelg i Göteborg?

3 kommentarer:

Mattias sa...

Verkligen sugen att åka på detta konvent. Får se om jag har tid.
Tack för infon om presentatörerna

soffan sa...

Även Pernilla Andersson är en del av Les Mills Nordic Trainer Team. Hon är, förutom BODYPUMP då såklart, tränare i BODYSTEP och BODYATTACK.

Sådär ja, då har man befäst sin position som den ultimata lesmills-nörden ytterligare då ;) ...

Helena sa...

Åh...SUGEN! Kan man verkligen köra TVÅ konvent i "fel" stad på den här sidan nyår...? Hm...ska verkligen överväga saken... :)