söndag 17 oktober 2010

Redo för vecka 42

Det känns som att jag i ungefär vart tioende inlägg påpekar och beklagar mig att det inte är så mycket uppdateringar "just nu". Och jag får väl lov att säga så igen. Anledningen den här veckan är nog dels två saker. 1. Den har varit turbulent på ett positivt sätt. 2. Jag har inte tränat något!

Cykel60 på tisdag och RPM på fredag. Det är min träningsvecka det. Men min kropp gillar nog en vilovecka av det här slaget. Vi kan ju låtsas att det var planerat att ha en extra "höstvila" inför vinterns hårdträning? Det låter bättre så, eller hur? Att jag har varit slö som satan låtsas vi inte om.

Jag har varit på gymmet idag, men det var andra som stog för träningen. Jag satt mest på min stol och stampade takten till all grym musik (se inlägget nedan) och analyserade en instruktörs insats från scenen. Väldigt trevligt jobb måste jag säga. Förutom att jag har en möjlighet att ge inspiration och feedback under utvecklingsträffarna, så får jag samtidigt själv massa inspiration genom att se hur andra valt att kommunicera sitt pass. Dessutom är det ju en guldgruva när det kommer till att hitta bra träningsmusik (se inlägget nedan).

Träning är som ni vet väldigt trevligt. Men man kan ju ha trevligt på många andra sätt, till exempel genom att hänga med trevliga och härliga människor. Det har jag gjort den här helgen. Hela lördagen och hela söndagen. Och nu är tanken att jag ska vara redo för en ny vecka som kommer innehålla mycket jobb, både gammalt och nytt, utvecklingsträff och massor av egen träning. Nästa vecka är det jag som tar revansch mot mig själv!


Inga kommentarer: