måndag 25 oktober 2010

Nytt jobb: Feelgood

Idag gjorde jag min första officiella dag på "Sporten" på Feelgood vid Lilla Bommen. Tjänsten (ett vikariat på ett halvår) är på 80% och väldigt varierad när det kommer till arbetsuppgifter. Jag kommer arbeta i receptionen, med administration, lite med marknadsföring/projekt och med träning.

Förutom att ge god service i receptionen, planera och tänka kreativt när det kommer till administration, marknadsföring och projekt kommer jag alltså jobba rent fysiskt med träning i mitt schema. Jag kommer bland annat hålla i vattenträning.

När jag blev kontaktad för det här jobbet var det framför allt mixen av arbetsuppgifter som jag fastnade för. Det passar mig otroligt bra just nu och känns som en riktigt bra chans att skaffa sig mer erfarenhet inom sjukvård, rehab, hälso- och träningsbranschen.

När det blev klart att jag fick det här jobbet sa jag upp mig från min fasta tjänst på Göteborgs Spårvägar (Västtrafiks Kundservice). Jag kommer självklart fortsätta på Sportlife som vanligt. Eller vänta lite. Jag kommer inte alls fortsätta som vanligt. Mina nya arbetstider öppnar snarare upp så att jag kan ha fler klasser, utvecklingsträffar, inspirationsworkshops och utbildningar.

Förstår ni då att jag varit så glad att jag fått ett nytt arbete som verkligen passar mig?

7 kommentarer:

Tove sa...

Grattis!

Vi kanske ses där ... i tjänsten! Finns en stor risk (?) att du får mina kollegor att göra ;) .

Träningsglädje sa...

sååå kul emil. grattis!!

frida sa...

Grattis!

Cizzi sa...

Grattis! Men måste säga att jag är lite förvånad över att du kör på 2 olika anläggningar. De flesta kedjor brukar inte tillåta personalen att jobba inom konkurrerande verksamhet. Men oavsett så kommer det jobbet att passa dig perfekt!

River sa...

Tove, Träningsglädje, Frida - Tack!:)

Cizzi - Tack! Jag har självklart pratat med min chef på Sportlife innan jag tackade ja och berättat vad mina arbetsuppgifter kommer vara. Jag har fått okey under det här vikariatet. Vattenträningen är en liten del av min anställning och det är inget jag gör på Sportlife. Målgruppen är annan och jag tror snarare att jag kommer bli en bättre instruktör i mina koncept på Sportlife genom att jobba med folk som generellt inte söker sig till kedjorna.

Cizzi sa...

Tack för svaret. Det är alltid intressant att höra =)

malin sa...

Härligt! Sådan här solskenshistorier kan jag aldrig få nog av - folk som får arbeta med sådant de brinner för!!!


Trillade in här via Annelie, och kommer nog mest troligt tillbaka igen. Kör hårt! (och mjukt..det bästa av två världar)