lördag 9 oktober 2010

Lagom runda

Vad passar bättre en solig hösteftermiddag än löpning? På lunchen köpte jag dessa från Nike, som jag länge varit nyfikna på att testa. Riktigt riktigt sköna och kommer bli ett givet val under träningsshortsen.



Dagen till ära var jag rätt färgglad för ovanlighetens skull. Orange löpartshirt från Nike/Midnattsloppet 2009, grön löparjacka från Nike, svarta löparshorts med grön rand från Nike, Orangea löparskor från Saucony och svarta capritights från Craft. Om det är något som drar till sig uppmärksamheten på Eriksbergs älvpromenad så är det de orangea löparskorna. Dom syns!

Hisingen har dåligt rykte. Med all rätt tycker jag! Det händer mycket skumt på den här ön! Däremot har Hisingen också dåligt rykte när det kommer till GöteborgsVarvet. Det ska tydligen vara en av de tråkigaste delarna på banan. Jag håller inte med. Eriksberg och norra älvstranden är riktigt vackert och skiner solen, så att älven glittrar är det inte mycket att klaga på. Dom som säger att Hisingen är den tråkigaste delen på GöteborgsVarvsbanan har nog missat att ett av Göteborgs finaste områden har byggts här. Att publiken har börjat hitta hit är inte så konstigt.
http://www.funbeat.se/ skrev jag så här om dagens träningspass. "Lagomt. Lagom sträcka. Lagom tid. Lagom hastighet." Och det är nog så jag enklast kan sammanfatta turen runt Eriksberg. Lite tyngre känsla än i onsdags, men inget att bråka om. Jag fortsätter intala mig om att jag börjar hitta tillbaka till löpningen.
Nu har jag inte tid att sitta här längre. En snabbdusch och sedan in till stan för bio!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Vacker bild!

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.