måndag 4 oktober 2010

Inspirationsworkhop

Ikväll gjorde jag mitt första framträdande i rollen som anställd i Sportlifes Utvecklingsteam. Jag och trevliga och kompetenta Anna-Maria höll i en prensentation om grunderna i träningslära, puls och pulsträning, samt passupplägg för IndoorWalking-teamet. Efteråt avslutade vi med en inspirationsklass på 45 minuter med upplägget Extensiva Intervaller. Jag är riktigt nöjd med kvällen. Visst var det kanske lite nervöst i början att prata inför folk, men det släppte rätt snabbt. Jag presenterade olika sorters passupplägg och gav lite egna personliga tips och råd kring det.

Det känns fantastiskt roligt att prata om något man själv brinner för, vilket är lite ovant sedan skoltiden (IHM Business School var såklart ett undantag!). Det var så roligt att jag råkade dra över tiden lite, så en lugn paus för ombyte blev ett väldigt snabbt ombyte. Efter ikväll ser jag fram emot fler uppdrag! Jag säger som låt nr 7 i RPM48 - IT´S NOT OVER! Det har var början.
Klassen gick snabbt och var rolig och utmanande. För första gången avslöjade jag vilken Activiotavla som var min. Lite trögstartad var kroppen, men från andra intervallen och fram till mål var jag exakt i rätt zoner, vilket kändes bra. Jag gillar Extensiva Intervaller!

Jag hade som bekant första passet under Rosa Dygnet med namnet Livestrong. Jag valde att köra ett 2,5 minuter långt intro med syfte att beröra. Jag såg flera som lät några tårar rinna längs kinderna och det var såklart sorgligt att se, men jag såg det mer som fint, ärligt och inspirerande. Vi alla var där för en god sak, att träna ihop pengar till Cancerfonden och jag hoppas att alla som var kände att dom bidrog på ett bra sätt. Jag är jättenöjd med Livestrong och kommer såklart köra det på mina vanliga klasser. Här är introt för den som är nyfiken:

1 kommentar:

Ida sa...

Du är duktig kompis! Jag måste komma ner snart och gå på något av dina pass igen!:) Kram till dig!/Nabo