tisdag 12 oktober 2010

Ingen vanlig tisdag

Hur ofta går man på ett möte/intervju som man blivit "headhuntad" till? Precis, inte speciellt ofta. Jag gick därifrån med en riktigt härlig känsla och jag vet att jag gjorde ett bra intryck. Det sa nämligen han på andra sidan bordet. Att jag dessutom blev inbjuden till en heldag av brainstormingmöte på torsdag visar att jag är med i processen i allra högsta grad. Inget är klart och det är inte säkert att jag får det, men imorgon släpper jag nyheten på nuvarande jobbet så då kan jag lika gärna släppa nyheten här innan. Det sägs ju att sociala medier is the shit när det kommer till att sprida ut nyheter snabbt och enkelt. Varför skriver jag då om detta på en träningsblogg? Det kan mycket väl vara så at jobbet kommer innebära en hel del "träning" på flera olika sätt. Dessutom skulle jag få stor nytta av min utbildning från IHM Business School OCH min erfarenhet från kundservicearbete.

Mötet tog lite längre än jag hade planerat, så jag fick småspringa till gymmet och med andan i halsen bytte jag snabbt om och tog emot deltagarna i cykelsalen. Stora delar av mitt intro hanns inte med, men den fullbokade klassen blev verkligen bra idag. Jag körde nog på som vanligt, men deltagarna däremot levererade så sjukt bra idag. Jag kräver inte att man ska visa att man är "på" genom att utföra diverse läten och hejarop. Bara "närvaron" och tysta nickar räcker oftast, men jag skulle ljuga om jag inte gillade när deltagarna är så engagerade att hejarop haglar från höger till vänster och när vissa hjälper till med peppningen. Det kommer bli fyra roliga veckor med mitt Livestrongpass.

En iskall Gainomax och lite häng på gymmet senare var det dags att gå in på min kollegas pass i rollen som utvecklare och titta på och analysera passet från en rad olika parametrar och sedan ha ett "utvecklingssamtal" efteråt. En helt ny erfarenhet för mig, men väldigt väldigt inspirerande. Förstår ni hur roligt det är att få jobba med andra instruktörer, så dessa om de vill kan utvecklas ytterligare några snäpp och bli ännu bättre, så deras kunder får en ännu bättre träningsupplevelse? Nu kommer utvecklingsträffarna rulla på. Dagens träff var i Cykel och nästa är på Söndag och då är det dags för IndoorWalking.

Trots "ledig" dag och sovmorgon är jag sjukt trött nu. Antagligen många spänningar som släpper. Dessutom känner jag mig lite risig i halsen, vilket inte är ett gott tecken! Vaknar förhoppningsvis på rätt sida imorgon.

Inga kommentarer: