torsdag 7 oktober 2010

Floden springer

Idag var det tänkt att jag skulle ta en morgonpromenad och gymma efter jobbet. Det hela slutade med att jag råkade försova mig. Jojomen. Med kläderna på vaknade jag raklång på sängen när min kollega ringde och frågade om jag hade tänkt komma och jobba med dom idag. Då skulle jag ha jobbat i 20 minuter. Fullt ös och dagens första pulstopp, kan man säga. Ett tips är att avstå att "vila" när du väl klivit upp.

Jag hann inte packa några träningskäder eller äta frukost, och kom riktigt försenad till jobbet. Men arbetsdagen gick snabbt.

Gymmet byttes ut mot en löptur med trevligt sällskap runt i ett vackert och mörkt Eriksberg. Vi började i snabbare snacktempo och jag kände mig pigg och stark. Att springa efter vilodag är en favorit. När vi började närma oss våra kvarter, så såg vi en tjej springa längre fram. Jag bestämde att vårt mål var att springa om den tjejen. Tjejens mål var tydligen att inte låta oss springa om, så hon verkade hålla ett högre tempo ju närmare vi kom. Tillslut kom vi om henne och vek sedan av och pustade ut lite lätt. Kul avslutning på en runda på ca 48 minuter.

Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska träna innan jobbet imorgon. Jag väljer mellan:
1. En morgonpromenad på 90 min.
2. Löpning i ca 45 min.
3. Ett besök på Sportlife Exclusive för styrketräning.

Det lutar starkt åt styrketräning med lite löpning på bandet efteråt.

Inga kommentarer: