onsdag 27 oktober 2010

Egen träning

Idag har jag fokuserat på egen träning och inspiration.

På dagens schema stod BodyCombat för Michael på Sportlife Backaplan. Jag har kört för han en gång tidigare och då hade han gjort sin egna mix som gick hem grymt bra hos River. Nu levererade han BC45 på ett sjukt grymt sätt. Några som också levererade var hans klass. Shit vilket ös det var på deltagarna. Det brukar vara bra stämning på BC-klasserna men det här var något i hästväg. All cred åt deltagarna, men Michael är en riktigt riktigt bra instruktör som plockar fram kraften och viljan att kämpa till sista taktslaget.

Michael höll snabbt tempo mellan låtarna, så det var fullt ös från början till slut, vilket både var helt underbart, men också helt förjävligt. Det var länge sedan jag kände mig sådär slut. Ibland kom jag på mig själv att tappa balansen för att jag glömde bort att andas för att jag var så inne i allt som hände. Just nu är Bodycombat den helt klart roligaste egen träningen jag utför just nu.

Något jag också märkt är att Sportlifes BodyCombatinstruktör håller en mycket hög klass, vilket inspirerar ännu mer. Känslan som Bodycombatinstruktör måste ju vara helt otroig när en full klass "kiaar" högt i kör. Snacka om power!

När jag kom hem har jag ätit en hel påse saffransgifflar som äntligen är tillbaka i butik. Efter 2 timmar och 45 minuter träning får man fika en hel påse saffransgifflar.

Jag vill ocskå tacka för dom tipsen på personliga tränare som jag fått!




Jag har backpackat en del i sydostasien, men då hade jag inga som helst tankar på att träna när jag var där, men om jag hade gjort en resa idag hade jag nog passat på att besöka lite gym och testa deras koncept, samt kört lite hederlig Les Mills. På filmen är en av mina favoritlåtar i BC45. Det jag gillar med den är energin som går rakt ner i benen i övergången till saxandet med fötterna (40 sekunder in i filmen sker det för fösta gången)

2 kommentarer:

Annelie sa...

Gillar dina ord om saffransgifflarna! Hoppas du inte misstycker att jag citerat dig inne hos mig :)

River sa...

Självklart får du citera mig, sånt gillar jag, speciellt om man lägger till en länk :) Kul att du följer bloggen! Och har du inte smakat på saffransgifflar från pågen så måste du göra det!