fredag 1 oktober 2010

Det här med planering

Jag är bra på att planera. Och ibland jag är bra på att skjuta vissa saker framför mig. Men jag ser alltid till att klara deadlines i tid. Just i skrivande nu håller mitt och Marias pass exporteras från mixerprogrammet till en mp3fil. Det kommer bli ett utmanande bergspass, precis som namnet "The last challenge" skvallrar om. Så räkna inte med något lågintensivt pass. Starka låtar som förhoppningsvis ska peppa oss cyklister och göra oss extra starka upp för de krokiga bergsmassivsvägarna.

Jag började dagen med att ta en 60-minuters morgonpromenad med stavarna för att få igång kroppen och hjärnan. Det var friskt och fräscht ute och benen trummande på i takt till mitt pass "Livestrong". Det som är bra med att lyssna in sitt pass flera gånger innan man kör det är att man blir lite kräsen och upptäcker vilka övergångar man kan peta lite extra i. Senare ikväll/natt gör jag dom sista finjusteringarna.

Efteråt åt jag en snabb frukost på blåbär/bananyoghurt med minikeso och skivad banan, en god espresso och ett glas Vitamin Well. Efter det har jag bara fixat och mixat.

Nu ska jag göra en drive på stan för att hämta upp diverse presentkort och rabattcheckar som deltagarna kan få med sig hem från Rosa Dygnet.

Kommer vi passera 100 000 kr innan dygnet ens har startat?

Inga kommentarer: