onsdag 1 september 2010

Två jobb - två olika världar

Jag blir rätt nöjd med mig själv när jag inser att min planering håller. Idag var en dag som jag var lite stressad över av två anledningar. Jag skulle inventera i en kundservicebutik, vilket jag aldrig gjort innan och dessutom vara till hjälp för mina kollegor i de andra två, samtidigt som jag hade ett 2 timmar långt möte på lunchen. Idag höll planeringen perfekt!

Min dag så här långt:

7.55-11.55 Redovisa dagskassor, göra fakturor och annat fix.
12.00-14.00 Roligt planeringsmöte med delar av Sportlifes Utvecklingsteam.
14.05-18.05 Hjälpa kollega att inventera i en butik, samt inventera en butik själv.

Varför skriver jag om mitt jobb på en träningsblogg? Det jag vill komma fram till är att jag verkligen har två heelt olika jobb just nu. Det är som två helt olika världar och det är en rätt lustig känsla att slängas mellan de två olika världarna på bara fem minuter. Idag hade jag lust att stanna kvar i gymbranschen och skjuta på inventeringen, men hade jag gjort det hade vår ekonomiavdelning nog morrat lite.

Tänk om jag skulle ha mer tid att jobba med träningen? Hmm...

Nu skriker magen efter mat och ögonen är trötta efter allt räknande. Idag skippar jag gymmet och satsar på att jogga några kilometer senare ikväll. Det var ett rätt bra tag sedan om man säger så.

Uppdaterar kanske senare ikväll om hur det gick.

Inga kommentarer: