onsdag 1 september 2010

River springer, igen

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Gör ett försök. Sist jag sprang, joggade, löpte, lufsade (kalla det vad som helst), så kändes det INTE så som det gjorde ikväll. Redan från de första stegen reagerade jag på att "oj, vad lätt det känns!", samtidigt som jag trippade vidare och var dunderberedd på att en mindre vägg skulle dyka upp när jag minst anade det.

Känslan fortsatte trots att de få meterna, blev till hundra meter, till en kilometer, till 30 minuter, till en brant backe... Jag fortsatte springa vidare med en kontrollerad, behaglig och rätt för kvällen skön puls. Så här "lätt" kändes det inte när jag sprang senast. Då var varje steg en utmaning. Nu flöt allt. Det kändes nästan som förr. Ja, ni vet. När River var "River Springer" på riktigt.

Jag sprang utan musik och lyssnade bara på mina egna andetag, träden som stilla vajade till vinden, måsarna vid hamninloppet och vattnet som stilla skvalpade mot kajen. Det var precis det här jag behövde efter en intensiv arbetsdag.

Nu ska jag packa ner känslan och hoppas att den finns kvar när det är dags att packa upp den nästa gång.

Löparshorts från Nike, Löparjacka från Nike, Löparsockar från Nike, Löparskor från Saucony (Progrid Triumph 7 Vizipro), Pulsklocka från Polar.

5 kommentarer:

Suzan sa...

Sist jag sprang gick det åt helvete:
http://ettdussinpannor.blogspot.com/2010/08/borjar-vaxa-mossa-pa-loparskorna.html


vågar knappt ta fram löparskorna igen :(

River sa...

Det var ungefär så jag kände mig när jag sprang innan gårdagen. Gör ett nytt försök! Kanske med en vilodag innan?

På söndag ska vi ju "springa" lite. Spännande :)...

Emliscious sa...

vilken superunderbar känsla!!

Magnus sa...

Snyggt kittad är du iaf! Hoppas flowet kommer! Snygg facelift på bloggen förresten. Jag hinner inte riktigt blogga nu, men jag siktar på lite comeback snart:) Keep it up Emil!

Marieh sa...

Låter fantastiskt!