lördag 18 september 2010

Lunchträning

När tillfälle ges försöker jag träna på lunchen. Idag var en sådan dag då jag jobbar med adm-uppgifter och då kom jag till jobbet lite tidigare, för att med rent samvete träna på lunchen. Förutom att det är lite stressigt med lunchträning tycker jag att det känns effektivt att "klara av" träningen på lunchen och den energin man får efter passet gör att man är mycket mer effektiv efter lunch. Så fungerar i alla fall jag.

Dagens lunchträning fick bli en intensiv Bodycombattimme. Det var en härlig och studsig känsla i benen efter vilodag och med pigga axlar var boxningslåtarna riktigt roliga. Jag kom på mig själv flera gånger med att le, samtidigt som svetten bokstavligen rann nerför pannan. Tittade runt lite i den fullpackade salen och såg att jag inte var ensam om att tycka att det var roligt. Vilket ös!

Instruktören körde hela release 44, vilket är lite ovanligt när vi får mixa låtarna så här innan ny release (Sportlife har Les Mills-release nästa vecka). Men idag uppskattade jag det och tyckte det var kul att hänga med i koreografin utan några som helst problem.

Nästa vecka blir det mer Bodycombat!

Inga kommentarer: