lördag 25 september 2010

Kvällslöpning med nya IndoorWalkingpasset i ipoden.

Planen för idag var att träna Bodycombat, fika på stan och sedan gå runt i lite affärer (läs: där det fanns träningskläder). Kvällens fokus skulle helt och hållet vara på att sitta hemma framför datorn och jobba med två IndoorWalkingpass. Ett pass som jag och min kollega i Utvecklingsteamet ska presentera för "våra" IndoorWalkinginstruktörer på måndag den 4/10. Det andra passet skulle bli till min söndagsklass. Efter lyckat arbete blev jag klar med båda och blev så sugen att sticka ut och springa upplägget, så kl 22.12 snörade jag på mig löparskorna och stack ut på en 38 minuter lång kvällsrunda.

Trots att det har varit mycket träning i veckan (vilodag nu på måndag!), så kändes det inte speciellt tungt att springa ikväll. Jag gjorde lite lättare fartökningar i intervallerna och saktade ner tempot i den aktiva återhämtningen och vips hade 38 minuter gått.

Det enda negativa med att jag hittat tillbaka till löpningen just nu är att det snart blir en slaskig vinter och då är det som bekant inte så jätteroligt att springa utomhus.

Gillar du att springa (och vill förbättra dig) är ett hett tips att besöka duktiga Therese Nordströms föreläsning och löpträning i grupp under Rosa Dygnet. Plats Sportlife Exclusive, Göteborg.

Föreläsningen "Intervallglädje - Inspiration och tips hur du kan förbättra din löpning" (Lördag 2/10 kl 16.00-17.00, föreläsningen är gratis)

Utomhus - Löpträning i Grupp (Lördag 2/10 kl 17.15-18.15, kostnad 100 kr)

Anmälan till föreläsningen och löpträningen görs till maria@rosabandet24timmar.se

Inga kommentarer: