söndag 8 augusti 2010

Träning av kärnverksamheten

Jahapp. Då var ännu en vecka slut. Här sitter jag i mitt nya "hemmakontor" och har precis jobbat klart med en liten grej och börja tro att min extreme homemakeover som jag fick för mig att göra inte var så smart. Vart ska det nu ätas när jag gjort om matplatsen till kontorshörna?

En bra start på dagen är viktig och det fick jag tack vare en intensiv BodyCombat. Jag gick från gymmet med tidernas största rövsvett, men med ett leende på läpparna. Körde på min gamla GöteborgsVarvskollegas gym, men idag var det inte hon som höll i klassen utan hennes instruktörskollega. Istället stog jag och A sida vid sida och slogs idag och det var inspirerande att stå bredvid en "mästare" och försöka göra likadant.

En snabb vända hem, och sedan vad det dags att åka in till city igen för jag hade tagit på mit att instruera en Coreklass på Sportlife Ullevi eftersom ingen "S-Core"-instruktör kunde. Satte ihop 10 olika låtar (grymma låtar!) och satte olika fokus i varje låt (mage, rygg, balans) och sedan några övningar i varje låt. Det var en stor utmaning att köra passet idag. Dels för att musiken sänkte sig helt och blev tyst så fort man pratade för högt i mikrofonen (svårt att få till nyanser där ska ni veta!) och dels för att det var väldans svårt att coacha, läsa av gruppen när man inte ser sina deltagare. Jag är ju van att kunna stirra dom i ögonen. Men övninarna som jag hade valt (bra övningar för löpare!) tog bra och efter 45 minuter ville magen ta semester.

Idag har en illgrön Seat Ibiza förföljt mig. Är det ett tecken på att jag borde köpa just en sådan bil. Den hade passat mig! Ikväll har jag återigen insett att jag måste ha en bil.

Inga kommentarer: