måndag 30 augusti 2010

Träna Kettlbell som en tysk rysk

Jepp, ni läste rätt. En tysk rysk är tydligen tuffare än en helrysk. Igår tränade jag Kettlebell på min favoritklubb, Sportlife Exclusive. Kettbell är en rätt rå gruppträningsform, som kanske inte är något för nybörjare i gymmet. Damn, vad jobbigt det är! Och roligt! Har du inte testat så gör det!

Träningsvärken i röven och ryggen har inte varit direkt nådig idag. Som tur var har jag endast gymmat biceps och triceps på ett snabbt lunchpass eftersom hela kvällen har spenderats på en annan klubb, nämligen Sportlife Backaplan.

Ca 30 st cykelinstruktörer träffades för att utbildas och inspireras i periodiserade upplägg. Jag har ju delvis haft dessa tankar kring mitt vårterminsupplägg, men det är aldrig dåligt att ha mer "meat on the legs" när det gäller utbildning i det jag jobbar med. Fick några nya exempel på hur man kan lägga upp en termin, och framför allt en djupare kunskap bakom detta.

Nu MÅSTE jag sova. Morgondagen bjuder på massor av jobb (kommer nog bli lite stressigt), eftersom jag också vill försöka lunchträna Bodycombat, och hinna med allt innan min cykelklass som börjar 17.10. Efter det är det fullfart till Rosa Dygnet projektmöte.

1 kommentar:

Fitnesscoachen sa...

Jag gillar nya designen här, snyggt!!