onsdag 25 augusti 2010

Träna för mig i Stockholm den 5/9!

Söndagen den 5/9, dagen efter Super Saturday bjuder jag in dig på träning i den kungliga huvudstaden. Inom kort kommer mer information om vilken spännande träning som väntar.

Det är inte mycket bloggande just nu, men ni som har följt den här bloggen länge vet att mitt blogghumör kan gå i perioder. Vad har hänt i träningsväg sedan sist då?

I måndags instruerade jag "Guetta hills" inför en väldigt välbokad cykelklass på Sportlife City Exclusive. Responsen var kanske inte lika "på" som den var fredagen innan när jag körde den på Domkyrkan, men det var kul i alla fall. Efteråt hade jag bokat massagetid och kom till en massör som visst kunde det här med att låsa upp ryggar och revben. Han konstaterade snabbt att jag hade en revbenslåsning mot ryggen (typ) som han tröck till och justerade samtidigt en kota i problemområdet. Jag har ju gått med dessa problem rätt länge, kanske 3-4 månader utan att göra något åt det just för att jag kanske haft lite kiropraktorskräck. (Vad händer om dom knäcker fel?) Men när jag stog där var det försent att dra sig ur. Efteråt fick jag lite massage på ömma rygg och nackmuskler. Jag tror att han lyckades "låsa upp" problemet, även om jag känner mig lite stel åt det hållet fortfarande, men inte alls på samma "låsta" sätt.

Igår körde jag och min kollega Sofia en teamklass för fullt hus på min tisdagsklass. Vi hade hand om varsitt team i cykelsalen och det var en riktigt utmanande klass som gick ut på att vi körde 8 stycken 4 minutersrace med 1 minuts vila mellan varje. Responsen efteråt var minst sagt positiv både från kollegor, stammisar och nya deltagare. Det enda negativa känslan jag fick var att timmen gick alldeles för fort. Efteråt investerade jag lite i mig själv genom att gå på Bodybalance och sträcka ut, slappna av och utmana mina svagheter. Ryggen kändes betydligt rörligare än veckan innan.

Idag har jag tränat styrketräning (skonsamma ryggövningar) och BodyCombat. Dock så var känslan helt borta idag. Jag kände mig helt i obalans, inte alls taggad och sugen för fem öre. Räknade låt efter låt och längtade bara till slutet.

Imorgon är det nya tag! Börjar dagen med 45 minuters massage, jobb (både i Partille och i stan), RPM-jobb på Domkyrkan, kanske BodyCombatträning, följt av eventuell filmkväll. Kan bli en bra dag.

1 kommentar:

Imsa sa...

Hej! Har följt din blogg sedan i mars ungefär och har den som inspiration för min egen träning. Jag ÄLSKAR combat och spinning och längtar till nästa pass och nya endorfiner. Om du vill ut och resa tycker jag du kunde komma till Åland och köra några pass på vårt fina gym, www.avancia.nu som också kör LesMills.