måndag 2 augusti 2010

Nytt träningsmål

Ni som följer min blogg slaviskt (det är bara att erkänna!) vet att det har smygit sig in mer Les Mills i mitt träningsliv. BodyCombat är den STORA favoriten just nu. Jag har MYCKET kvar när det gäller teknik och framför allt att orka hålla tekniken när jag blir trött, SAMTIDIGT som det skall se så där COOLT ut som det gör hos instruktören. Men det är det som är så roligt. Det är långt till tryggheten och varje låt och övning blir en utmaning.

Idag var jag med på en av Sveriges BodyCombattrainers klass. Eftersom hon utbildar i BodyCombat och visar upp träningsformen på stora konvent körde hon HELA BodyCombat45 som har "Sverigepremiär" på Super Saturday den 4/9. Timmen flög iväg och pulsen var hög och hjärnan fick jobba från början till slut.

Event för gymmet "California WOW" någonstans i Thailand:



Les Mills gillar att träna till Cascada och det gör jag också. Dagens bästa låt var helt klart denna:



Åter till träningsmålet. En dag ska jag bli BodyCombatinstruktör! För att nå dit ska jag träna, träna och träna!


Under 2010 kostar det bara 10% av ordinarie pris att gå utbildningen pga av att det är 10-årsjubileum. 10 % av ordinarie pris är ju nästan gratis! Men är det realistiskt? Det finns utbildningstillfällen både i november och december här i Göteborg...

4 kommentarer:

soffan sa...

Klaaart, do it Emil :) !!

Mattias sa...

Vart finns informationen om att det är 10-års jubileumspriser?

Svea sa...

Go for IT!!!!
Just grab the challenge and perform!!!
Då ska v bli team mates IGEN!!!

Imsa sa...

Hej! Har följt din blogg sedan i mars ungefär och har den som inspiration för min egen träning. Gillar precis som du combat och spinning och längtar till nästa pass och nya endorfiner. Om du vill ut och resa tycker jag du kunde komma till Åland och köra några pass på vårt fina gym, www.avancia.nu som också kör LesMills.