tisdag 3 augusti 2010

Jobba-Sidekick!!-Jobba-Cykel-Filmkväll-Jobba

Idag har jag lunchtränat. Det här med lunchträning är nog inte min grej, även om det är skönt just när man är där. Men stressen innan och stressen efter är inte så rolig. Körde 1 timme BodyCombat för Johan, som hade lyxat till 44:an med lite Scooter. Det var på skakiga ben som jag småsprang tillbaka till jobbet. (Oj, sprang han också kanske någon tänker? Lugnt, det är kanske 300 meter till Gamla (nya) Ullevi från mitt jobb)

Nu längtar jag till nästa BodyCombat! På söndag kanske?

Efter massa jobbande med kassaredovisningar (hej gråa hår!), så var det äntligen dags för Cykel60 på City D. Igår hade folk bokat sig på köplatserna, men när passet började var det några få cyklar lediga. Vad beror det på att min klass har något fler deltagare denna vecka än för två veckor sedan? Dåligt väder? Nje, det tror jag inte. Tror snarare att det beror på att en del stammisar är tillbaka från sin semester. Idag var det många som gjorde comeback efter semestern och det var kul att ha med dem!

Och kan man bli annat än glad när man möts av denna statusuppdatering på Facebook?

"har svettats mycke å lite till....cyckel 60 på tisdagar med Emil F, bättre cykelpass hittar man inte på sportlife;)!"

Väldigt stora ord där, men jag är beredd att hålla med, iaf om att teamet som kör på tisdagar är det bästa på Sportlife :) *fjäskfjäsk* Verkligen synd att jag inte kan ha klassen nästa vecka!

Borde kanske börja ta fram iphonen och föreviga teamuppställningarna som min RPMkollega Soffan brukar göra! Men frågan är om det hade varit så uppskattat? Det är kanske bara i Danmark, förlåt... Skåne som deltagarna gillar att bli föreviga på träningsbloggar iförd en svettig outfit?

Jobba-Sidekick!!-Jobba-Cykel-Filmkväll-Jobba. Där har ni min dag! Godnatt!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Håller med dig angående lunchträningen. Gillar inte stressen kring det samt alla andra som är stressade och går innan klassen är slut.

Tänkte du gå BC utb?

Stefan sa...

Hej! Nyligen bestämde jag mig för att samla Sverigs samtliga bloggar relaterade till hälsa. Däribland områden såsom viktnedgång, träning, sjukdommar, mental hälsa, livsstil, mm. Eftersom din sida passar in där så skulle jag väldigt gärna se att du la till den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

http://www.halsoartiklar.se/bloggar/