måndag 16 augusti 2010

Jag. Är. Fast.

BodyCombatmåndag på Sportlife Almedal. Jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att hela gymkedjans "BodyCombatnördar" samlas på Pernillas måndagsklasser på Almedal. Deltagare med grym teknik åt varje håll man vänder sig åt. Jättebra för mig som är nybörjare, för då kan jag ju tjuvkika på den som kör från mitt håll (instruktören kör ju spegelvänt för den som inte visste det), samtidigt som jag slänger ett öga fram mot scenen.

Idag var det sjukt jävla jobbigt. När låt nummer tre började skrek hon ut "Emil den här låten är till dig!" Och just då var det ju inte svårt att tagga till lite extra och bara köra. I näst sista låten övertog hettan i salen och det kändes som att min kropp kokade under några korta sekunder. Jag tog några djupa andetag, stannade upp och kom sedan in i takten igen och genomförde passet. Men sista låten på BC45 är sjuk. Dom där "drakarmhävningarna" är inget för vanliga Svenssons. Och jag är en Svensson, så det är tur att jag har ca 4 månader på mig att lära mig dom.

Efter klassen mötte jag upp en ny kollega, som tidigare varit en av mina stammisdeltagare för att planera ett teampass som vi ska köra tisdagen den 24/8 kl 17.10 på Sportlife City Domkyrkan. Det kommer bli en tävlingsinspirerad klass till GRYM musik. Vi satt på Fröken Olsson med våra laptops och diskuterade passupplägg och musik. Efter tre timmar var det klart och nu ska jag "bara" mixa ihop det också.

Vad händer imorgon då? Jobb (på kundservice), möte med utvecklingsteamet (cykelgänget), cykelklass och sedan BodyBalance. Det är min tisdag det.

Sussi Pe och Pontus, två av Sportlifes duktiga BodyCombatinstruktörer visar upp låt 6 (grym låt!) från release 43:


Inga kommentarer: