fredag 20 augusti 2010

I am the mixmeister and Guetta the god.

Här hemma hos mig mixas det som aldrig förr. Jag tror aldrig att jag producerat två pass samma kväll, men idag har jag inget val. Pass nr 1 ska instrueras kl 17.20 imorgon på Sportlife City Domkyrkan och Pass nr 2 ska genrepas med min kollega direkt efter.

Ikväll har mixandet flytit på så bra att jag faktiskt blir lite förvånad själv. Du som är instruktör vet säkert hur det känns att bara köra fast. Inget låter bra, du har ingen bra musik (fast datorn är full av bra musik), låtarna passar inte ihop att mixa ihop and so on. Men ikväll har allt bara flytit på och när jag lyssnar på mitt och min kollegas teampass blir jag själv sjukt sugen på att vara med på det. Det måste väl ändå vara ett bra tecken?

Pass nr 1 (45 min) har namnet "Guetta Hills" och det är precis vad det är. Vi börjar med en uppvärmning på ca 8,5, följt av ett berg på 12 minuter, ca 2 minuter raksträcka och 12 minuter berg igen. David Guetta ska hjälpa oss upp för båda bergsintervallerna! Det roliga är att jag ska vicka för en kollega imorgon som har en STOR förkärlek för hårdrock, och det har antagligen hennes stammisar också. Jag hoppas för deras skull att de har valt en vilodag imorgon för "Guetta Hills" är så långt från hårdrock man kan komma. Eller så är dom där och blir glatt överaskad. Eller så får jag höra burop för första gången någonsin. Spännande.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Attans att jag inte är hemma, hade lätt kommit på ett Guetta pass!

NEA sa...

Go River! Guetta före hårdrock är väl en självklarhet?

Anonym sa...

Vilket program mixar du i?