torsdag 15 juli 2010

Testa något som inte är "du"!

Precis som förra torsdagen var jag på plats på Sportlife Exclusive för att träna för Pernilla. Kommentaren som jag kläckte på mitt pass i tisdags fick jag indirekt stryk för under passet. Nu är ju inte min form världsbäst på långa vägar, men jag tror ändå att dagens pass var ett av de jobbigaste gruppträningpass som jag någonsin har varit på. Musklerna skrek av mjölksyra och pulsen var i topp. Det var rätt varmt i salen och under några få sekunder kände jag mig lite vimelkantig också.

Jag vill fortsätta hylla Pernilla! Under sommaren får Sportlifemedlemmar träna över gränserna, så är du Sportlifemedlem och över 20 år tycker jag att du ska besöka det fina gymmet vid Göteborgsoperan och träna för en av Sportlifes absolut bästa instruktörer, i alla fall enligt mig.

I tisdags plockade jag fram konventpasset "Push the limits", som jag körde på både Sportlifes Konvent här i Göteborg och Blogger Boot Camp i Stockholm i våras. Idag bjöds jag på ett pass som gjorde att det kändes som att jag fick flytta min gräns ett snäpp för att hinna med och orka hela vägen.

Nästa torsdag jobbar jag sent. Tyvärr. Jag gillar att träna något som inte är "jag". Det är en utmaning som får min hjärna att behöva tänka och det ger en känsla av att behöva gå utanför bekvämlighets- och trygghetszonen.

Min uppmaning till dig är att träna över gränserna! Testa något som inte är "du"!

Inga kommentarer: