söndag 18 juli 2010

Lunchtränar du? Hur hinner du?

Igår hade jag lite flexibla arbetstider då jag inte hade kassajobb utan istället bankade dagskassor och gjorde fakturor på två butiker hela dagen. Jag kom till jobbet 6.30 och gick hem lite efter 16.30. Vi har en timme lunch i normala fall, men jag tog mig friheten att träna ett Bodypumppass på lunchen.

Frågan jag ställer mig är hur folk hinner lunchträna? Eller har ALLA som lunchtränar flexibla arbetstider? Även om jag jobbar mitt i stan och gymmet bara ligger ett stenkast bort, så tar det ju några minuter att ta sig dit, byta om, träna passet (i detta fall en timma, vilket lunchpass ofta brukar vara), duscha och sedan ta sig tillbaka till jobbet.

Jag var totalt borta lite mindre än två timmar igår inkl ätandet efteråt då. Då ska jag väl erkänna att jag inte stressade ihjäl mig, men jag hade nog aldrig kunnat lunchträna och äta på den timmes lunch jag har.

Hur gör du?

Idag är det söndag för den som har missat det. Dagarna flyter ihop när man jobbar skift, så helgen innerbär inte alltid den hela ledigheten. Jag ser fram emot tisdag tex då jag har en day off.

Trots att timmen var tidig när jag vaknade hade jag inte som helst problem att hoppa upp ur sängen, packa ryggsäcken med arbetskläder och frukost och promenera i snabb takt till jobbet. Det tar ganska exakt 60 minuter, vilket jag tycker är en perfekt powerwalkssträcka.

Inga kommentarer: