måndag 12 juli 2010

Les M(åndag)ills

Vilken inspirerande måndag jag har haft. Tänk om varje "arbetsdag" skulle vara så här?

Började med att vakna efter en kortare sovmorgon, klädde på mig och greppade den packade träningsväskan för att åka in till stan och äta frukost på ett café i närheten av Domkyrkan. Härlig start på dagen att sitta och äta frukost i strålande solsken!

Efter det var det dags för första passet och jag blev paff när deltagare efter deltagare fyllde cykelsalen. Det var en grymt rolig och svettig klass att köra!

Tog första bästa buss 16 och åkte och hämtade ut ett paket med lite Nikeprylar, åkte hem och lade mig och solade lite innan det var dags att åka tillbaka till stan igen för en fika med Carro.

Efter fikan var det dags för teamteach på min gamla RPM-klass på Sportlife City Domkyrkan. Carro körde RPM för första gången sedan utbildningen och det hade nog ingen märkt om hon inte sagt det själv i introt innan klassen. Den tjejen måste ha instruerat RPM i ett tidigare liv! Även denna klass var riktigt rolig och jag gillar RPM47 allt mer för varje gång jag instruerar en. Man kan säga att releasen växer sig större, jobbigare och roligare. Enda låten som är stort blä är låt nr två, Perrycovern. Men det är bara gilla läget och leverera låten i alla fall! Tack Carro för att jag fick äran att teama med dig idag!

Hög på all träning fattade jag ett snabbt beslut att följa med och köra Carros Bodycombat på Sportlife Kungsbacka DIREKT efter vår klass. Svetten var fortfarande färsk i pannan när vi stormade in i salen just när klassen skulle börja. Jag hade nästan glömt bort att Bodycombat var sådär roligt! Att det var sjuukt jobbigt efter 100 minuter cykling är kanske inte så konstigt. Det är ju sjukt (med ett u) jobbigt utan att träna något innan.

Imorgon är jag faktiskt också ledig (grymt bra byte av fridag) så jag ska sova tills jag vaknar av mig själv. Det gillas! Morgondagens träning blir min Cykel60, följt av Bodycombat för min gamla GöteborgsVarvskollega på Crudo. Det ser jag fram emot!

PS. Nike verkar fortfarande inte vilja höja priset på dessa shorts som jag fyndade för 30 kr. De lämpar sig grymt bra för slappa hemmakvällar kan jag intyga. Ds.

1 kommentar:

Tove sa...

Sjuuukt bra jobbat!