söndag 4 juli 2010

Kettlebell




Den här veckan har varit en riktigt bra träningsvecka. Det säger både känslan i kroppen och träningsdagboken på funbeat.se.

För att avsluta en redan bra träningsvecka bestämde jag mig för att promenera till Sportlife Exclusive, vilket tar 60 min och sedan testa Kettlebell för första gången.

Anders ledde oss genom en timme tuff träning på ett mycket pedagogiskt sätt. Och det behövs. För om jag ska sammanfatta Kettlebell med några få ord så är det: teknik, styrka och puls. Det kändes att det var mer än en muskel som hjälpte till i övningarna och det fanns som ingen chans att "fuska" i övningarna. Ibland var jag tvungen att sluta helt och hämta andan.

Efter passet kändes hela kroppen underbart skakig, mör och totalt slut. Jag tror faktiskt att jag gillade det här. Kettlebell är nog ett bra inslag i träningsplaneringen mot toppformen.

Om inte jag har träningsvärk imorgon blir jag mycket förvånad.

Har ni märkt en sak? Jag är igång med tränigen på riktigt igen och det är så roligt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Keron sa...

Apropå nåt helt annat, läste just en artikel på backpacking.se som du skrivit om Malaysia och jag planerar just nu för en resa dit i höst. Det som vi just nu funderar på är backapacking och löpning. Vi vill gärna vara med om lite äventyr såsom djungelvandring, men även lugna dagar som börjar med en morgonjogg på stranden. Man kan ju inte ta med sig hur många skor som helst... Har funderingar på att köpa nån slags trailskor att både springa och vandra i, vad tror du?

Lena sa...

Jättekul att höra att du är på g igen! Go River:)

Keron sa...

Skulle verkligen uppskatta din åsikt angående skofrågan... Eller skulle du sprungit barfota?

River sa...

Keron - Ber om ursäkt att jag missat svara här först nu. Ett par trailskor är säkert jättebra om du tänker använda dem under vandringar och löpturer i lite tuffare terräng på din resa. Annars funkar nog ett par vanliga löparskor rätt bra om du mest tänker springa på stranden och efter grusvägar och sånt. Ett ställe som du måste åka till om du är intresserad av vandringar och fantastisk natur är till Cameron Highlands som ligger i norra Malaysia i mitten av landet. Otroligt fina landskap och det arrangeras mycket vandringar där, även om jag och mina kompisar bara gick på en kortare tur i djungeln med en guide. Jag har aldrig ägt ett par trailskor själv, så jag vet inte hur stor skillnad det blir mot vanliga löparskor. Men skulle gissa att det fungerar bättre på vandringar än ett par vanliga löpskor.

Keron sa...

Tack för tipset! det ska vi kolla upp! Skofrågan tåls att fundera på :P