torsdag 1 juli 2010

En av Sportlifes bästa instruktörer

Det finns flera fördelar med att jobba mitt i centrum. En av dessa är närheten till Sportlife Exclusive. När jag slutade jobbet promenerade jag snabbt till gymmet utan att riktigt veta vad jag skulle träna. Antingen styrketräning eller så skulle jag testa på MRL om det var duktiga Pernilla Johansson som körde den.

Det var det, så då fanns det ingen tvekan. MRL är typsik "tjejträning" då man hoppar upp och ner på en stepbräda och varvar detta med styrkeövningar för mage, rumpe och lår. Pernilla är enligt mig en av Sportlifes absolut bästa, ödmjukaste och trevligaste instruktörer. MRL är inte min grej, men Pernilla levererade en fantastisk klass med tempo och grymma styrkeövningar likt sådana som man kör i Functional Moves. Och jag kan inte minnas när jag svettades så här mycket. På vagnen hem kände jag mig alldeles hög och full av energi och insperation. Som instruktör blir jag inspirerad av andra instruktörers peppning och coachning, även om det är i en annan träningsform än den jag instruerar i.

Nästa vecka är det jag som står beredd i salen och är redo att svettas floder igen!

Pernilla har MRL kl 17.00 på torsdagar och BodyPump kl 16.30 på fredagar. Båda klasserna är på
Sportlife Exclusive. Testa om du har möjlighet!

4 kommentarer:

soffan sa...

Vad står MRL för...?

River sa...

Mage-Rumpa-Lår. ;)

River sa...

Klassen är intervallbaserad, så det är hög puls varvat med styrka för ovan nämnda muskelgrupper ;)

soffan sa...

Ah. Det låter skitjobbigt :)!