måndag 5 juli 2010

35 min löpning

Vilket bra sätt det var att avsluta dagen med 35 minuter lugn jogg runt Eriksberg. Ni som följer min blogg har kanske lagt märke till att Eriksberg oftast är den plats där jag springer. Det är fint där och så ligger det nära. Det är också lite kul att jag idag sprang förbi "River Café" och "River market". River hör hemma i Eriksberg helt enkelt.

Jag är för trött för att orka skriva ett långt inlägg ikväll. Men analysen jag lovade tidigare är den att jag tror att behovet av att springa är större nu när jag jobbar på Kundservice igen. Dagarna är långa och tempot är högt med alla kunderna som köer hela dagen. Yes, vi har kö i stort sett hela dagen. Efter en lång arbetsdag känns det med andra ord befriande och avslappnande att sticka ut och springa och bara andas ut.

Det var just detta jag gjorde mycket under 2008 då jag var i bäst form. Jag sprang rätt ofta till jobbet, men också efter. Då var den här bloggen verkligen "River Springer".

Det är lite ironiskt att min löpträning har varit i stort sett obefintlig då jag jobbade med GöteborgsVarvet. Man kan ju tycka att det borde vara då löplusten var som störst. Inte för mig, jag hade mest fokus på att göra bra evenemang för alla andra löparna som skulle delta.

Nu i juli jobbar jag skift och jag har som mål att verkligen nyttja tiden väl. Träna på morgonen/förmiddagen om jag jobbar eftermiddag och träna efter jobbet om jag jobbar tidig förmiddag. I augusti börjar jag vikariera som Samordnare för Kundservicebutikerna och då blir det dagtid igen och helt andra uppgifter än de jag har nu. Spännande med nya uppgifter. Och jag ska försöka hålla i träningsmotivationen trots dagtidsarbete om ni märker att jag slappar till mig igen får ni dra upp mig ur svackan!

Nä, nu är det dags att sova. Imorgon är det jag som drar med mig Big mama till det lyxiga gymmet vid Operan och kör lite styrketräning innan jobbet.

Inga kommentarer: