fredag 18 juni 2010

En sista fredagslunch.

Allt börjar kännas som "sista..." här på kontoret.

Idag var jag med på det sista fredagsmorgonmötet.

Idag åt jag den sista fredagslunchen.

Om några timmar tar jag helg för sista gången.

Efter idag har jag fyra arbetsdagar kvar på denna arbetsplats. Jag har lärt mig så mycket under mina 9 månader som projektanställd här, som jag vet att jag kommer ha nytta av i andra projekt. Det känns värdefullt. Jag är evigt tacksam att de trodde på mig och att jag fick den här chansen. Och nu låter det kanske som att jag aldrig kommer sätta min fot på det här kontoret igen. Det är faktiskt långt i från sant. Jag har faktiskt redan börjat på ett litet projekt som jag kommer genomföra som konsult i Forss Event under augusti.

På kvällarna ligger jag och tänker på allt kul jag vill göra med företaget. Idéer växer sig till projekt som blir till intressanta samarbeten, som leder till koncept och nya idéer. Det är lätt att glömma bort att jag ska jobba heltid i fortsättningen också. Fast det vore ju kul att gå ner i arbetstid om det blir så fantastiskt att jag skulle kunna jobba med mina idéer fullt ut.

På tisdag ska jag på möte till Skatteverket. Tänkte att det kunde vara bra att reda ut några frågetecken innan det blir problem. Smart va? Det är så jag jobbar.

Morgonträning gör mig förövrigt hungrig hela dagen. Kan det verkligen vara så att mitt "system" gillar morgonträning och bränner på utav bara den just nu? Isf blir det mer morgonträning för River. Jag morgontränade ju faktiskt en heeeel del när jag jobbade på Kundservice tidigare. Kommer ni ihåg på den gamla goda tiden då jag sprang hemifrån vid 04.45 för att ha öppning av butiken? Detta hände ju också flera gånger i veckan. Tufft, ja visst. Damn vilken form jag var i då.

Inga kommentarer: