torsdag 6 maj 2010

Tre Bodybalanceträningar på lika många dagar.

Efter att ha och gjort klart ännu en rolig del inför söndagens evenemang under GöteborgsVarvshelgenlämnat lämnade jag Espresso House på Vasagatan och skyndade mig i ilfart till gymmet för att hinna vara med på en Bodybalanceklass, trots "vilodag".

J i repan hälsade som alltid glatt välkommen och tyckte att det var dags för mig att ha min måndagsrpm igen. Nästa måndag är jag tillbaka!

Idag tränade jag för en instruktör som jag aldrig tränat för innan och hon var riktigt bra. Bästa klassen den här veckan. Jag gillade hennes sätt att instruera övningarna i taichin genom att använda blicken och huvudet. Det var jättelätt att följa med och flowet blev extra bra idag.

Hon tog sig också friheten att rätta till vissa i sina positioner, även mig, vilket gjorde att jag fick ett riktigt bra lyft i höften i "hunden". När sista låten tystnade fortsatte hon meditationen med sin röst och sa ett par kloka saker. Jag uppskattade att hon gav lite extra.
Jag gillar att man nu kan börja gå från gymmet i bara shorts utan att frysa. Ett säkert vårtecken!

1 kommentar:

runrunner sa...

Hej hej!
Jag har funderat mycket på klippet med Kalla som du har i ditt pass. Finns det klippet någonstans att få tag på? Jag tyckte väldigt mycket om det!!